De NS is een bekend social media platform in Nederland. Ze hebben dagelijks te maken met verwijtende berichten over onder andere treinvertragingen. Hessel Koster, verantwoordelijk voor de webcare, vertelt ons hoe de NS bij blijft.”We hebben gelukkig voldoende flexibele collega’s die even bij kunnen springen.”

Het Twitter account @NS_Online heeft 155.000 followers en de Facebookpagina ‘Nederlandse Spoorwegen’ 130.000 likes. Hoe gaan jullie met de drukte om?

“Wij kunnen op basis van historische gegevens vrij goed voorspellen hoe druk het zal zijn op elk moment van de dag. Behalve dan wanneer het even niet lekker gaat op het spoor, maar dan hebben we gelukkig voldoende flexibele collega’s die even bij kunnen springen. Net zoals er ook NS’ers die op kantoor werken bijspringen op het station, wanneer er iets aan de hand is.”

Wat is het raarste of grappigste bericht dat jullie ooit hebben gehad? En hoe gaan jullie er mee om?

“Eén van de raarste die ik me kan herinneren was op Facebook. Onze reactie was dat we het zijn gaan regelen! Dit is een manier om een band met je publiek op te bouwen. En om meer views binnen te slepen.“ Zie hieronder de foto’s van hoe dat ging.

11745745_1123406331022865_3592353241854972407_n

aa

Dan als laatste en belangrijkste vraag.. Wat is jullie tip voor een succesvol platform?

“Goed luisteren naar je klanten, samen met hen proberen je organisatie nog beter te maken!”